ahmetturkan.gen.tr

HAYATTAN DERSLER

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır

İletişim Araçları Aile İlişkilerimizi Tehdit Ediyor

e-Posta Yazdır PDF

Aile içi iletişimimizi daha kaliteli hale getirmeyi, daha mutlu ve olumlu atmosferde yaşamayı arzu ediyoruz. Öte yandan günümüz koşullarında elimizin altında bulunan kaynaklar, teknolojik imkanlar bizi kendisine doğru adeta vakumluyor. Televizyonu açıp karşısında uyuyakalanlar, bilgisayar oyunlarının başından kalkamayanlar, internette sörf yapalım derken boğulanlar bu çekimin birer kurbanı olmaktan kurtulamayanlardır.

Yeni tanışılan bu sevimli (!) teknolojik kutucuklara karşı koymak zor geldiğine göre toplumumuz bir çare bulmak ve dengeyi tutturmak durumunda. Aksi taktirde aile bireyleri arasında iletişimden ve paylaşımlardan söz etmek gerçekten zor. Ancak sihir etkisi yapan bu teknolojik cihazların olumsuzluklarına karşı ailecek yapılabilecek alternatif etkinlikler geliştirebilenler bu sorunu önemli oranda aşabiliyor. 

Aile içi ortak faaliyet yapabilmek ve TV’ye alternatif etkinlik bulabilmek zor değil. Biraz düşünmek ve araştırmak yeterli.
“Evde TV, bilgisayar olmalı mı olmamalı mı?”, “TV’yi ve bilgisayarı nasıl daha iyi kullanabiliriz?” sorularını bir tarafa bırakarak, uygun vakitlerde aile içi iletişim ve etkileşimi artırabilecek faaliyet örneklerini şöyle sıralayabiliriz:

Devamını oku...
 

ÜSTAD NECİP FAZIL

e-Posta Yazdır PDF
Necip Fazıl’ın eserleri, klasiklere yakışır bir derinlik ve yücelikle Türk insanının aslî değerlerini ortaya koyar. Ona sahip çıkmak, bu millete ve onun bütün önemli değerlerine sahip çıkmak gibidir. Çünkü bu millete ait tarihi ve kültürel değerlerin tümüne kendine özgü biçimde yaklaşır.
 
Büyük bir şair olduğu kadar büyük bir mütefekkir olan Necip Fazıl, hem sanat eserleri ve hem de düşünce eserleriyle 20. yüzyılın kültür hayatında çok önemli ve vazgeçilmez etkileri olmuş büyük şahsiyettir. Cumhuriyet dönemini onun eserlerini ve tesirlerini dikkate almadan değerlendirmek imkânsızdır. Bu tesir sadece estetik ve fikrî değil, aynı zamanda sosyal ve siyasî bir nitelik taşır. Hak ve hakikat duygusunu yüceltme, eserlerinin olduğu kadar fikirleri savunurken hayatının da manası olmuştur. O bakımdan yalnız bizi değil, bütün dünyayı ilgilendirmelidir.
 
Sanat ve düşünce tarihinde, hem estetik mecazlarla ve hem de fikri kavramlarla düşüncesini açıklayan şahsiyet pek yoktur. İbn Arabi, Mevlâna, Nietzsche ve Muhammed İkbal bunlardan bir kısmıdır. Necip Fazıl bu geleneğin son örneği sayılabilir. Şiiri nasıl kendine özgü olduğu kadar kendinden öncekilerin de bazı
Devamını oku...
 

ABDULKADİRî GEYLÂNİ (R:A:)

e-Posta Yazdır PDF
*Kulun kalbi Rabbine erince Rabbi onu kimseye muhtaç etmez.

*Faydayı ve zararı Allah’dan başkasından bilenler Allah’ın kulu değildir.

*Veliliğin şartı gizlemek, nebiliğin şartı ilân etmektir.

*Günahların kötü bir kokusu vardır. Allah’ın nuru ile bakanlar bunu anlar, fakat halktan gizler, onları rezil etmezler.

*Akıllı kimse ölümü düşünen ve kaderin getirdiğine razı olandır.

Bir Hak dostu, ekim mevsimi geldiğinde bir talebesini çağırıp ona bir miktar tohum veriyor ve “Bunu al, hem kendi tarlana hem de benimkine tohum saç.” diyor. Talebe, Üstadının emrini yerine getiriyor ve iki tarlayı da ekiyor. Hasat zamanı gelince gidip bakıyor ki, Efendinin tarlasında hiç buğday çıkmamış, tohumların hepsi çürümüş veya serçeler, sığırcıklar taneleri kapmış götürmüş; fakat, kendi tarlası öyle boy atmış ki, belki bir dane yedi başak vermiş. Talebe, Hak dostunun yanına gelince işin hakikatini söylemeye cesaret edemiyor; hayır mülahazasıyla ve Üstadını memnun etme niyetiyle yalan söylüyor. Aslında
Devamını oku...
 

CEMİL MERİÇ

e-Posta Yazdır PDF

Cemil Meriç'i Rahmetle Anıyoruz
 
Cemil Meriç (12 Aralık 1916 - ö. 13 Haziran 1987), Türk yazar ve düşünür. Gerçek ismi Hüseyin Cemil'dir.
 
Hayatı

12 Aralık 1916'da Hatay, Reyhanlı'da Balkan göçmeni bir ailenin çocuğu olarak doğdu. Antakya Lisesi'nde eğitimini sürdürdükten sonra İstanbul'a geldi ve Pertevniyal Lisesi'ni bitirdi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümüne girdi. Öğrenimini tamamlayamadan Hatay'a döndü. Bir süre ilkokul öğretmenliği, Nahiye Müdürlüğü ve Tercüme Kalemi'nde reis muâvinliği yaptı.

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Elâzığ Lisesi'nde Fransızca öğretmenliği yaptı (1942-1945). İstanbul

Devamını oku...
 

HAYATIMIZ

e-Posta Yazdır PDF
ANNE KARNINDAKİ ÇOCUK GİBİYİZ
Anne karnındaki çocuğun hali ahirete şöyle misal olabilir.Anne karnındaki çocuğun sahib olduğu ve kullanamadığı veya yeterince kullanamadığı organları vardır.ağız ile yemek yiyemez,nefez alamaz,eli ile tutamaz,ayakları ile yürüyemez,gözleri ile görmez,aklını kullanamaz.Bütün bu organları ,onun bu organları kullanacağı dünya hayatına birer işaretttir.Ve dünya hayatına işaret eder ve isbat eder.Aynen bunu gibi insanında dünyada yapmak isteyip yapamadığı çok istekleri vardır.Ve organlarının çoğunu potansiyeli dairesinde kullanamaz.En iyimser tesbitlerle bile insan en fazla aklının % 10 nu kullanabildiğini bilim adamları söylüyor..
İnsanın maddi duyuları gibi manevi duygularının çoğu dünyada tatmin olamıyor.İnsanda ebedi yaşama isteği var,fakat dünya buna uygun gelmiyor.İnsanın bütün duyularını maddi olsun manevi olsun kullanabileceği bir aleme ihtiyacı var,biz bu aleme AHİRET diyoruz.Anne karnındaki çocuğa dünyayı anlatsan ne kadar anlayabilir,belki kendisine sorsan oradan ayrılmak dahi istemez.Bizde ahiret alemini anlayamıyoruz,çoğumuzda belki gitmek istemiyoruz..Aymı anne karnndaki çocuk gibi...
İRFAN MEKTEBİ DERGİSİNDEN ALINTIDIR
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

REKLAMLAR

Web Site Tasarımı

Yönetim Panelli Website Tasarımlarınız için

0532 307 60 09

 

 

İSTATİSTİKLER

OS : Linux c
PHP : 5.3.29
MySQL : 5.7.43
Zaman : 06:08
Ön bellekleme : Etkisizleştirildi
GZIP : Etkisizleştirildi
Üyeler : 31076
İçerik : 1254
Web Bağlantıları : 2
İçerik Tıklama Görünümü : 2380529